DDS.NL Basispakket ADSL Producten Login Helpdesk
Helpdesk Contact Instellingen Aanmelden

 

Volgorde van filteren

In welke volgorde worden diverse filters toegepast?
De prioriteitsregels voor het behandelen van mail op onze server zijn als volgt:

1. mail-forward - Als je een forward instelt via accountbeheer wordt mail niet loaal ontvangen of gefilterd.

2. virusscanner - Eerst worden alle binnenkomende e-mails gescand op virussen. Als het mailtje een virus bevat wordt het meteen weggegooid.

3. eigen filters - Als het mailtje doorkomt, zijn de 'eigen mailfilters' aan de beurt. De onderlinge prioriteit van de eigen mailfilters kan door de dds gebruiker zelf bepaald worden (hierarchie). Het filtercriterium wat op nummer 1 staat komt het eerst, dan nr. 2 etc.

4. spamfilter - Vervolgens word er gescand of het mailtje eventueel ongewenste rclame bevat. Als het mailtje 'spam' is wordt het in je spambox geplaatst.

5. de rest komt in je inbox.


Zo zie je dus dat je eigen mailfilters altijd voor het DDS spamfilter gaan. Als een mailtje door toedoen van een eigen filter in de inbox geplaatst word, zal dit mailtje vervolgens ook niet meer door het spamfilter geanalyseerd worden. Dit gegeven kun je gebruiken, om bijvoorbeeld mail die regelmatig onterecht als spam word aangemerkt uit te sluiten van spamfiltering.

Als het spamfilter dus te 'gretig' voor je is raden we je aan om het spamfilter toch aan te zetten en de foutief gemarkeerd mail als 'onschuldig' te markeren.

 

Alle prijzen inclusief 21% btw, algemene voorwaarden, contact, rechten DDS©