DDS.NL Basispakket ADSL Producten Login Helpdesk
Helpdesk Contact Instellingen Aanmelden

 

DDS stopt met de dienst 'Fotoalbum'.

Waarom stoppen jullie met deze applicatie?
De reden hiervoor is dat er nog maar een paar actieve gebruikers zijn van deze dienst.

We hebben de login link voor het fotoalbum 4 jaar geleden al van onze website verwijderd. Hierop kregen we toen vrijwel geen enkele reactie.

Toen we begonnen met deze dienst in 2005 bestonden er nog weinig foto-deel diensten zoals facebook, flickr of google foto's (voorheen picassa) nu.

Er zijn op dit moment dus genoeg gratis alternatieven om je foto's online te zetten.

Hieronder leggen we uit wat het stopzetten van deze dienst voor jou (en je data) betekent:

Wanneer stopt de toegang tot fotoalbum.dds.nl exact?
Op 31 maart zullen we de dienst definitief uitzetten. De website fotoalbum.dds.nl zal na die datum offline worden gehaald.

Wat gaat er daarna gebeuren met mijn geuploade foto bestanden?
We zullen je foto's natuurlijk niet zomaar verwijderen. De bestanden blijven gewoon staan op je hosting ruimte bij DDS, zolang je klant blijft bij ons. Deze bestanden zijn terug te vinden in de map ~/ddsfotoalbum in je webhosting home directory.

Voor (de meestal anonieme) 'gratis fotoalbum' gebruikers is er wel een uitzondering. Heb je een gratis DDS fotoalbum in gebruik? Zie dan de laatste 2 punten onderaan deze pagina.

Hoe kan ik mijn foto's downloaden?
Dit kan via onze sFTP server. Instructies voor het gebruik van een sFTP programma kan je vinden op: deze helpdesk pagina. De map waarin je foto's staan heet 'ddsfotoalbum'

Wat gebeurt er met de beschrijvingen van de foto's en de commentaren die er bij staan?
Deze data zal na het uitzetten van de applicatie helaas niet meer beschikbaar zijn.

Kan er een on-line kopie van mijn mijn huidige fotoalbum pagina's gemaakt worden?
We kunnen -tot 31 maart- je fotoalbum handmatig converteren naar een *statische* website. Dit kan echter alleen voor 'openbare' albums. Zet dus eerst al je albums op 'openbaar toegankelijk'. Hierna kan je even contact opnemen met helpdesk@dds.nl voor het maken van een 'mirror'. Of volg zelf de instructies hieronder.

Kan ik zelf een online kopie maken van mijn fotoalbum?
Als je overweg kan met onze shell service, kan je dit zelf doen door de onderstaande stappen te volgen in een terminal. Vervang 'gebruikersnaam' in de onderstaande commando's en link door je eigen dds login naam

  • 1: Zorg ervoor dat binnen de fotoalbum applicatie al je albums op *openbaar* staan. Want afgeschermde albums kunnen op onderstaande manier niet gekopieerd worden
  • 2: Login via ssh op shell.dds.nl en blijf in je homedirectory. Geef het commando: du -hs ~/ddsfotoalbum
  • 3: Je weet nu hoeveel MB's je fotoalbum in neemt. Zorg dat je genoeg diskruimte vrij hebt om een volledige kopie van je fotoalbum te hosten: (zie de diskmeter in accountbeheer)
    Heb je niet genoeg diskruimte voor ee kopie? neem dan even contact op met helpdesk@dds.nl voor een tijdelijke verhoging van je quota.
  • 4: Ga naar de public_html map met het commando: cd ~/public_html/
  • 5: 'mirror' vervolgens je fotoalbum met het commando: wget --mirror --convert-links --adjust-extension --page-requisites --no-parent https://fotoalbum.dds.nl/gebruikersnaam
  • 6: Je oude fotoalbum pagina's zijn nu bereikbaar via: http://www.gebruikersnaam.dds.nl/fotoalbum.dds.nl/gebruikersnaam.html
  • 7: Om weer ruimte vrij te maken, kan je vervolgens de map ~/ddsfotoalbum verwijderen met het shell commando: rm -rvf ~/ddsfotoalbum

Let wel, sommige functies (zoals het pulldown navigatie menu en de login button) zullen niet werken in deze online kopie. Wil je deze functies verwijderen? Dan kan dat door de HTML code aan te passen.

Ik had een gratis DDS fotoalbum. Wat nu?
We hebben het DDS Fotoalbum ook jarenlang gratis (zonder enige vorm van reclame) aangeboden. Heb je een gratis fotoalbum die je wilt behouden? Ook in dat geval kunnen we je helpen in de tijd dat we de dienst uitfaseren.

Je gratis fotoalbum kan tijdelijk omgezet worden naar een DDS Basispakkket. (14 dagen op proef) - Zodat jij ook je foto's kan downloaden via sFTP of de vdrive.

Omzetten van gratis fotoalbum naar DDS Basispakkket kan door in te loggen in accountbeheer en daar te kiezen voor de link 'Omzetten naar basispakket'. Na het invullen van je gegevens wordt er gevraagd om een machtiging voor de incasso. Als je de machtiging niet afgeeft, heb je het DDS Basispakkket 14 dagen op proef. 10 Minuten na de bestelling werkt sFTP en kan je je album gaan downloaden.

Ik had een gratis DDS fotoalbum, maar ben mijn login kwijt.
We kunnen eventueel nieuwe wachtwoorden verstrekken. Een wachtwoord reset kan je aanvragen per e-mail: helpdesk@dds.nl.

We moeten echter wel zeker weten dat jij daadwerkelijk degene bent die het album ooit heeft aangemaakt. We verstrekken dus uitsluitend nieuwe wachtwoorden naar het e-mail adres, welke tijdens het aanmelden is opgegeven.

Telefonisch kunnen we dus geen wachtwoorden verstrekken.

Ik had een gratis fotoalbum, maar gebruikte deze niet meer. Wanneer verwijderen jullie mijn data?
DDS Moet zich houden aan de geldende privacy wetgeving. Daarom kunnen we de data van de gebruikers van deze gratis dienst niet eindeloos bewaren. Op 1 september 2019 (een half jaar na het stoppen van de dienst) zullen we dus:

  • Alle foto's in de gratis aangemelde albums verwijderen.
  • Alle persoonsgegevens die bij deze gratis accounts bekend waren ook uit onze database verwijderen.

Na 1 september 2019 hebben wij dus geen data meer van gratis fotoalbum gebruikers en kunnen we ook geen verdere support meer geven.

Mocht je nog vragen hebben over deze wijziging? Mail ons gerust op helpdesk@dds.nl

 

Alle prijzen inclusief 21% btw, algemene voorwaarden, contact, rechten DDS©