DDS.NL Basispakket ADSL Producten Login Helpdesk
Helpdesk Contact Instellingen Aanmelden

 

Aanvraag domein

Hoe registreer ik een domein?
In het kort zijn er een paar mogelijkheden:

Ik heb al een DDS basispakket:
Als je al een DDS basispakket hebt, ga je naar je accountbeheer pagina. Hieronder vind je dan een on-line aanmeldformulier dat je in kunt vullen voor het aanvragen van je eigen domeinnaam

Ik heb nog geen DDS basispakket:
Als je nog geen DDS basispakket hebt, er wel een wilt, en ook een domein wilt registreren, kun je jezelf op deze pagina aanmelden voor beide producten.

Als je wel een domein wilt, maar geen DDS basispakket, is dit geen probleem. Je kunt dan hier een domein bestellen. Bij de bestel procedure kies je een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heb je nodig om in te kunnen loggen op je domein-beheer pagina. Vanuit deze pagina kun je later eventueel nog een DDS basispakket bestellen. Alle mail naar je besteld domein gaat dan automatisch naar je opgegeven contact e-mail adres buiten DDS.

Procedure aanvraag nieuw domein:
De procedure van het registreren van een nieuw domein loopt als volgt:

  • Via accountbeheer vraag je een eigen domeinnaam aan. Hiervan krijg je een bevestiging per e-mail.
  • In de laatste stap van het online bestelformulier moet je akkoord gaan met het registratiecontract. Deze stap ging vroeger op papier, maar kan nu met een druk op de knop.
  • Zodra wij het contract binnen hebben krijg je hiervan een bevestiging per e-mail en geven wij de aanvraag van het domein door aan SIDN (voor .nl domeinen)
  • Er van uitgaande dat je domein aanvraag wordt goedgekeurd door de domeinnaam registratie instantie, zal deze binnen 1 a 2 werkdagen geactiveerd worden. Je ontvangt hierover van DDS geen apart bericht meer
  • Indien je bestelling een gTLD domein is? (bijv. com/net/org/info) Dan ontvang je na de registratie een e-mailbericht van support@www.ns0.nl. In deze e-mail staat een link waar je op moet klikken voor e-mailverificatie bij ICANN. Deze verificatie stap is niet nodig voor 'country code' domeinen (zoals .nl, .be en .de) Voor meer info, zie dit TransIP knowledgebase artikel: E-mailverificatie voor gTLD domeinnamen/
  • Je kunt zelf uitproberen of je domein is aangemaakt door een e-mail te sturen naar test@jouwdomein.nl (of .com .net .org) Als je het test mailtje vervolgens ontvangt op je eigen DDS e-mail adres dan is je aanvraag succesvol verlopen en kun je vervolgens via je accountbeer pagina je domein gaan beheren.
  • Mocht je domein 2 werkdagen na onze bevestiging (ontvangst contract) nog niet werken neem dan even contact met op met DDS: dds-sales@dds.nl

Ik heb al een domein, en wil deze verhuizen naar DDS
Dit is de procedure voor het verhuizen van een domein bij een andere provider naar dds

  • Dit is dezelfde procedure als hierboven, maar bij het bestellen geef je dus aan de het een verhuizing betreft/.
  • Via accountbeheer ga je naar extra > domeinregistratie, en vul hier het aanvraagformulier voor verhuizing van een bestaande domeinnaam in.
  • Voor een verhuizing hebben we een 'verhuistoken' (EPP Code) nodig. Deze kan je opvragen bij je huidige registrar en opgeven tijdens de bestelling. Zonder deze token kunnen we de verhuizing niet in gang zetten.
  • DDS handelt verder de verhuizing van het domein af, en houd je op de hoogte zodra de procedure rond is, of als er eventueel problemen zijn
  • De vorige registrar (alleen bij com/net/org/info domeinen) stuurt een e-mail naar het e-mailadres van de contactpersoon voor dit domein om de verhuizing te bevestigen (of te annuleren). De instructies in deze mail moet je volgen, anders kan de verhuizing niet worden gerealiseerd. Wat het e-mail contact adres is voor jouw domein kun je opvragen bij je huidige registrar
  • Je kunt altijd je domeinnaam verhuizen naar DDS. De provider die de naam voor je geregistreerd heeft kan dit niet weigeren. Je hebt natuurlijk wel een overeenkomst met die provider die je op moet zeggen. Het bedrag dat je bij deze provider voor de domeinregistratie hebt betaald kan overigens niet op de DDS factuur in mindering worden gebracht

De 'registar en jouw aanvraag:
De stichting internet domeinregistratie Nederland, oftewel SIDN is belast met het beheren van de .nl zone. Zij is de enige autoriteit die de .nl domeinen uitgeeft. Als jij een eigen domeinnaam wilt laten registreren, kun je dit echter niet direct bij de SIDN doen. Maar dient dit te gebeuren via een zogenaamde SIDN-deelnemer. Een organisatie die is aangesloten bij SIDN dus. In ons geval is dit TransIP als inkooppartij.

Als je het domein eenmaal succesvol hebt geregistreerd, ben je juridisch de eigenaar geworden van dit domein. In SIDN-jargon ben je dus de 'domeinhouder' Alle veranderingen aan de registratie dienen echter altijd via de deelnemer (DDS) te verlopen Bijvoorbeeld: Het wijzigen van de DNS gegevens, of het overdragen van de domeinnaam aan een ander.

We raden je aan om voor de registratie van je .nl domeinnaam het document "Reglement voor registratie van .nl domeinnamen" te lezen. Hierin worden de voorwaarden die van toepassing zijn tussen de aanvrager en SIDN besproken.

Mijn aanvraag is afgewezen. Wat nu?
Als 2 werkdagen na onze bevestiging dat we het contract hebben ontvangen, je domein nog steeds niet werkt, kun je contact met DDS opnemen. Wij kunnen je dan vertellen wat de achterliggende reden is, en welke stappen je verder kunt ondernemen.

Hoe beheer ik mijn eigen domein?
Al het beheer met betrekking tot je eigen domein kun je doen via je eigen accountbeheer pagina van het DDS account waaronder je het domein hebt aangevraagd.

 

Alle prijzen inclusief 21% btw, algemene voorwaarden, contact, rechten DDS©